Usecase: Courtyard Gebouw Utrecht

Slim parkeerbeheer voor meerdere gebruikersgroepen

De oude situatie

Een opgebruikt systeem

Bij het Courtyard gebouw werd nog gebruik gemaakt van een oud parkeersysteem dat werkte met druppels, na jaren trouw gebruik was de rek eruit en was het systeem toe aan vervanging.

Een van de wensen van de beheerders was een makkelijkere manier om om te gaan met het parkeerbeheer en de toegang tot de parkeergarages. Zo zijn ze bij een oplossing op kentekenherkenning en XPark terecht gekomen.

Het ondergrondse parkeerterrein van het pand is ingericht met twee gescheiden in- en uitritten doormiddel van slagbomen en speedgates.

Het nieuwe parkeersysteem

XPark: Toekomstbestendig parkeren

XPark heeft de gedeelde parkeergarage van de Courtyard Building aan de Orteliuslaan in Utrecht voorzien van haar slimme parkeeroplossing. De slagbomen hadden hun beste tijd gehad en hebben wij vervangen, deze zijn volledig zwart gespoten naar de wens van de klant.

De speedgates daarentegen waren nog in prima staat en hebben wij dan ook hergebruikt. Dit bespaart niet alleen in de kosten, maar is ook nog eens een stuk duurzamer.

XPark: Slim parkeerbeheer

Cloud-based parkeerbeheer

XPark: Cloud-based parkeerbeheer

Via kentekenregistratie krijgen de medewerkers van de verschillende recepties en hun bezoekers toegang tot de bijbehorende parkeergelegenheid. Dit betekend dat er niet meer gewerkt hoeft te worden met druppels en tickets, wat vaak omslachtig is.

De gebruiksvriendelijke en cloud-based webapplicatie van XPark maakt ook hier weer efficiënt beheer van het parkeerterrein mogelijk en geeft realtime inzicht in de parkeerbewegingen op het parkeerterrein. Doordat onze oplossing cloud-based is, is ook werken op afstand geen probleem meer. Iedereen met een internetverbinding kan inloggen op de omgeving en hier gebruik van maken. Zo is een vaste installatie hiervoor overbodig wat een hoop gebruiksgemak en flexibiliteit met zich meebrengt!

Oneigenlijk gebruik wordt zo uitgesloten en beheer kan met XPark ook decentraal uitgevoerd worden door alle huurders voor het eigen gehuurde aantal parkeerplaatsen. Zo creëren wij hier met XPark ook weer extra gastvrijheid voor alle medewerkers en hun bezoekers, doordat men parkeerplaatsen eenvoudig vooraf kan reserveren! De bekende parkeerder wordt netjes bij naam en de desbetreffende locatie welkom geheten via het touchscreen op de aanmeldzuil.

Bedankt SquareFour voor het vertrouwen. Wij zijn erg trots op deze succesvolle implementatie.

Vragen over XPark?

Wij helpen je vooruit in parkeren.

Bel ons of laat je telefoonnummer achter via ons contactformulier.
Wij bellen je tijdens kantooruren binnen een 1 werkdag terug.

David-van-Haasteren-Manager-Business-Development

David van Haasteren

Manager Business Development
Erik

Eric Plaatsman

Key Account Manager