Usecase: De Argonaut

Totale ontzorging van parkeerbeheer

 

“Het parkeren geeft geen problemen meer én we benutten onze vrije plaatsen makkelijk. Zo zijn de parkeerders tevreden en heb ik minder aan mijn hoofd.”
Joost Wijtman | Property Manager, MVGM vastgoedregisseurs

De oude situatie

De uitdaging: Een gedateerd parkeersysteem moderniseren en zorgen voor minder schakels tussen probleem en oplossing

 

Op het parkeerterrein de Argonaut werd nog gebruik gemaakt van een gedateerd parkeersysteem wat werkte op basis van tickets en druppels. De beheerder van parkeerterrein de Argonaut zocht een oplossing die werkte op basis van kentekenherkenning en is zo bij XPark terecht gekomen.

Bij het managen van parkeerterreinen is het echter niet alleen van belang dat er een goed parkeersysteem staat, ook is het belangrijk dat het beheer goed geregeld is. De dagelijkse praktijk leert dat er vaak meerdere partijen betrokken zijn.

- Zo komt het parkeersysteem van partij A
- de schoonmaak van partij B
- de meldkamer van partij C
- en de exploitatie wordt geregeld door partij D

Gevolg is dat beheerpartijen moeten werken met systemen die niet complementair zijn aan elkaar en waar ze de ins en outs niet van kennen. Als er problemen ontstaan dan zitten er soms wel drie schakels tussen voordat de klacht of vraag bij de juiste partij terecht komt. Voor een parkeerterreinbeheerder is het van essentieel belang om problemen snel op te lossen.

Zo was ook de situatie op het parkeerterrein de Argonaut, gelukkig heeft XPark ook hier een oplossing voor!

XPARK

Het parkeersysteem

Dit parkeerterrein wordt niet alleen gebruikt door mensen die een parkeerplaats huren, maar het wordt ook publiekelijk toegankelijk gemaakt. Naast dat bezoekers op elk moment kunnen binnenrijden om hier te parkeren, is het ook mogelijk om van tevoren een parkeerplek te reserveren via onze reserveringspartners. Dit resulteert in verschillende gebruikersstromen en parkeergroepen.

Met de XPark parkeeroplossing worden de verschillende gebruikersgroepen van het parkeerterrein gemakkelijk gefaciliteerd. Door de implementatie van kentekenherkenning kunnen niet alleen bedrijven die een parkeerplaats huren, maar ook bezoekers die van tevoren reserveren en kortparkeerders de parkeergarage binnenrijden en vertrekken zonder zich druk te hoeven maken over tickets, passen of druppels.

Naast het feit dat de kentekenherkenning het in- en uitrijden gemakkelijker maakt, brengt de vervanging van de parkeerinstallatie nog enkele andere voordelen met zich mee:

Gebruikers kunnen eenvoudig betalen voor parkeren via een betaalautomaat zonder tickets. Door simpelweg het kenteken in te voeren berekent het systeem automatisch de kosten, wat extra kosten en verspilling voorkomt die worden veroorzaakt door verouderde systemen die gebruik maken van tickets.

De gebruiksvriendelijke cloud-gebaseerde webapplicatie van XPark zorgt voor een efficiënt beheersysteem en realtime inzicht in de parkeerbewegingen binnen de parkeergarage. XPark ondersteunt op gebruiksvriendelijke en efficiënte wijze alle gebruikers in haar parkeermanagement, waarbij verschillende gebruikersgroepen worden bediend. Het reserveren van parkeerplaatsen behoort uiteraard tot de basisfunctionaliteiten, waarmee we extra gastvrijheid creëren voor alle parkeerders.

XPARK: meer dan alleen parkeren

Parkeerbeheer: het complete pakket

De aanpak

Naast het plaatsen van een nieuw parkeersysteem, regelen wij met onze partners ook alle eerder benoemde facetten die bij het parkeerbeheer horen voor de Argonaut.

Dus niet alleen het parkeersysteem, maar ook:

  • Het parkeerbeheer
  • De schoonmaak
  • De meldkamer
  • De exploitatie

Mensen die een parkeerplaats huren zijn van te voren in het systeem gezet en kunnen moeiteloos binnen- en buitenrijden. Op het moment dat zij aankomen rijden, leest het systeem hun kenteken en gaat de slagboom open. Mocht er toch een keer een kenteken aangepast moeten worden, of als er een tijdelijk parkeerrecht gegeven moet worden, dan kunnen eigenaren van parkeerplaatsen deze zelf toevoegen via ons gebruiksvriendelijke cloud-based webapplicatie.

Daarnaast hebben wij door onze hechte samenwerking met onze vaste meldkamer, altijd iemand die getraind is met ons systeem aan de andere kant van de intercom. Die weet hoe het systeem werkt en helpt parkeerders snel en vriendelijk verder als er incidenteel wat voortkomt.

Ook de schoonmaak is via ons geregeld, hiervoor is een vast schema opgesteld. Het resultaat? Een altijd schone en opgeruimde parkeergarage.

Via onze reserveringspartners (ParkBee, Vicky en MobyPark) is het voor mensen nog makkelijker om hier een vrije parkeerplek te vinden. Op deze manier weten nog meer mensen de Argonaut te vinden, reserveren en betalen gaat in dit geval allemaal via de app.

Het resultaat

Parkeren was nog nooit zo makkelijk en comfortabel! Of je nu een parkeerplek hebt gehuurd, gereserveerd of gewoon spontaan komt, in onze altijd nette en schone parkeergarage is alles tot in de puntjes geregeld!

Makkelijk parkeerbeheer, wat zelfstandig, snel en gemakkelijk te beheren is vanaf iedere locatie. Een nieuw kenteken? Zo veranderd. Iemand een tijdelijk parkeerrecht geven? Zo gepiept.

Via het parkeersysteem kunnen gebruikers 24 uur per dag contact opnemen met de meldkamer. Zowel bij de inrit als bij de betaalautomaat. Daar werken mensen die getraind zijn in het gebruik van ons systeem. Als er dan iemand bij de poort staat, wordt hij altijd geholpen. Onder totale ontzorging verstaan wij bij XPark ook het schoonhouden van een parkeervoorziening.

Daarnaast zorgen wij ook voor de marketing, in dit geval betreft koppelingen met onze parkeerpartners waardoor derden tegen betaling kunnen parkeren. Dat betekent concreet dat we ervoor zorgen dat het parkeerterrein goed gevonden wordt. Niet alleen door de routering naar de parkeergarage, maar ook via de verschillende parkeerapps en parkeerpartners!

Daarnaast zijn er bij de Argonaut ook nog eens lagere operationele kosten door de samenwerking met XPark. Als het gaat om de inrichting van een terrein, pand of kantoor dan is parkeren uiteindelijk maar een klein deel van het totale budget. Maar geregeld komt het voor dat de overgrote meerderheid van de klachten die een vastgoedeigenaar ontvangt, te maken heeft met parkeren. Het afhandelen van problemen en het beantwoorden van alle vragen zorgen zo voor onnodige personeelskosten.

Door de samenwerking met XPark is er nog maar één aanspreekpunt en zijn ze af van alle uren probleemafhandeling en weten ze bij de Argonaut zeker dat alles snel geregeld wordt.

Vragen over XPark?

Wij helpen je vooruit in parkeren.

Bel ons of laat je telefoonnummer achter via ons contactformulier.
Wij bellen je tijdens kantooruren binnen een 1 werkdag terug.

David-van-Haasteren-Manager-Business-Development

David van Haasteren

Manager Business Development
Erik

Eric Plaatsman

Key Account Manager