Usecase: Alrijne ziekenhuis

Zorgeloos (betaald) parkeren

De casus

Een opgebruikt systeem

Alrijne heeft een parkeergarage met 150 plaatsen. De oude parkeerinstallatie was verouderd, kostte de receptie veel tijd, had regelmatig storingen en voldeed qua functionaliteiten niet meer aan de huidige wensen en standaarden van Alrijne.

De wens was om het oude parkeersysteem te vervangen voor een modern parkeersysteem dat parkeren in de parkeergarage zorgeloos en geruisloos reguleert en wat tevens een reserveringsysteem biedt.

Ook wordt er hier gebruik gemaakt van betaald parkeren, dit moest dus ook goed ingeregeld worden.

Het nieuwe parkeersysteem

XPark: Het systeem

De nieuwe parkeeroplossing faciliteert verschillende gebruikersgroepen zoals patiënten, bezoekers en medewerkers. Door middel van de implementatie van kentekenherkenning kunnen de medewerkers van Alrijne Zorggroep, de patiënten, bezoekers en óók kortparkeerders de parkeergarage in- en uitrijden. Géén gedoe meer met tickets, passen of druppels. Naast de mogelijkheid om met kentekenherkenning in- en uit te rijden.

Daarnaast is het nieuwe systeem voorzien van de kleuren die passen bij de huisstijl van Alrijne, zo is het  echt onderdeel van het geheel in plaats van een doorn in het oog.

Betaald parkeren

Verantwoord afrekenen

Via twee betaalautomaten kan men vooraf betalen voor parkeren. Omdat het lastig was om op de oude locaties van de betaalautomaten invulling te geven aan de coronaregels (bijvoorbeeld 1,5 m afstand), heeft Alrijne Zorggroep aan Xpark verzocht om de betaalautomaten op een nieuwe locatie te plaatsen.

Ook de betaalautomaten zijn voorzien van de kleuren die passen bij de huisstijl van Alrijne om alles tot een geheel te brengen en is er gezorgd voor duidelijke signing zodat er duidelijke instructies zijn voor de nieuwe manier van afrekenen. Zo wordt er zorg gedraagt dat er zorgeloos geparkeerd en vertrokken kan worden.

XPark

Cloud-based parkeerbeheer

Via kentekenregistratie krijgen de medewerkers van Alrijne toegang tot de bijbehorende parkeergelegenheid. Dit betekend dat er niet meer gewerkt hoeft te worden met druppels, welke vaak omslachtig werken, kwijt kunnen raken en veel administratief werk met zich meebrengen.

De gebruiksvriendelijke en cloud-based webapplicatie van XPark maakt ook hier weer efficiënt beheer van het parkeerterrein mogelijk en geeft realtime inzicht in de parkeerbewegingen op het parkeerterrein. Doordat onze oplossing cloud-based is, is ook werken op afstand geen probleem meer. Iedereen met een internetverbinding kan inloggen op de omgeving en hier gebruik van maken, wat een hoop gebruiksgemak en flexibiliteit met zich meebrengt!

Oneigenlijk gebruik wordt zo uitgesloten en zo creëren wij hier met XPark ook weer extra gastvrijheid voor alle medewerkers en voor de bezoekers, doordat men parkeerplaatsen eenvoudig vooraf kan reserveren. De bekende parkeerder wordt netjes bij naam en de desbetreffende locatie welkom geheten via het touchscreen op de aanmeldzuil.

Bedankt Alrijne voor het vertrouwen. Wij zijn erg trots op deze succesvolle implementatie.

Vragen over XPark?

Wij helpen je vooruit in parkeren.

Bel ons of laat je telefoonnummer achter via ons contactformulier.
Wij bellen je tijdens kantooruren binnen een 1 werkdag terug.

David-van-Haasteren-Manager-Business-Development

David van Haasteren

Manager Business Development
Erik

Eric Plaatsman

Key Account Manager