{"id":10868,"date":"2023-03-20T15:06:19","date_gmt":"2023-03-20T14:06:19","guid":{"rendered":"https:\/\/xpark.nl\/?page_id=10868"},"modified":"2023-04-04T11:46:52","modified_gmt":"2023-04-04T09:46:52","slug":"argonaut","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/xpark.nl\/argonaut\/","title":{"rendered":"Usecase: De Argonaut"},"content":{"rendered":"\n

\n\t\tDe oude situatie\n\t<\/h3>\n

\n\t\tDe uitdaging: Een gedateerd parkeersysteem moderniseren en zorgen voor minder schakels tussen probleem en oplossing\n\t<\/h2>\n\t

 <\/p>\n

Op het parkeerterrein de Argonaut werd nog gebruik gemaakt van een gedateerd parkeersysteem wat werkte op basis van tickets en druppels. De beheerder van parkeerterrein de Argonaut zocht een oplossing die werkte op basis van kentekenherkenning en is zo bij XPark terecht gekomen.<\/p>\n

Bij het managen van parkeerterreinen is het echter niet alleen van belang dat er een goed parkeersysteem staat, ook is het belangrijk dat het beheer goed geregeld is. De dagelijkse praktijk leert dat er vaak meerdere partijen betrokken zijn.<\/p>\n– Zo komt het parkeersysteem van partij A
\n– de schoonmaak van partij B
\n– de meldkamer van partij C
\n– en de exploitatie wordt geregeld door partij D\n

Gevolg is dat beheerpartijen moeten werken met systemen die niet complementair zijn aan elkaar en waar ze de ins en outs niet van kennen. Als er problemen ontstaan dan zitten er soms wel drie schakels tussen voordat de klacht of vraag bij de juiste partij terecht komt. Voor een parkeerterreinbeheerder is het van essentieel belang om problemen snel op te lossen.<\/p>\n

Zo was ook de situatie op het parkeerterrein de Argonaut, gelukkig heeft XPark ook hier een oplossing voor!<\/p>\n

\n\t\tXPARK\n\t<\/h3>\n

\n\t\tHet parkeersysteem\n\t<\/h2>\n\t

Dit parkeerterrein wordt niet alleen gebruikt door mensen die een parkeerplaats huren, maar het wordt ook publiekelijk toegankelijk gemaakt. Naast dat bezoekers op elk moment kunnen binnenrijden om hier te parkeren, is het ook mogelijk om van tevoren een parkeerplek te reserveren via onze reserveringspartners. Dit resulteert in verschillende gebruikersstromen en parkeergroepen.<\/p>\n

Met de XPark parkeeroplossing worden de verschillende gebruikersgroepen van het parkeerterrein gemakkelijk gefaciliteerd. Door de implementatie van kentekenherkenning kunnen niet alleen bedrijven die een parkeerplaats huren, maar ook bezoekers die van tevoren reserveren en kortparkeerders de parkeergarage binnenrijden en vertrekken zonder zich druk te hoeven maken over tickets, passen of druppels.<\/p>\n

Naast het feit dat de kentekenherkenning het in- en uitrijden gemakkelijker maakt, brengt de vervanging van de parkeerinstallatie nog enkele andere voordelen met zich mee:<\/p>\n\t

Gebruikers kunnen eenvoudig betalen voor parkeren via een betaalautomaat zonder tickets. Door simpelweg het kenteken in te voeren berekent het systeem automatisch de kosten, wat extra kosten en verspilling voorkomt die worden veroorzaakt door verouderde systemen die gebruik maken van tickets.<\/p>\n

De gebruiksvriendelijke cloud-gebaseerde webapplicatie van XPark zorgt voor een effici\u00ebnt beheersysteem en realtime inzicht in de parkeerbewegingen binnen de parkeergarage. XPark ondersteunt op gebruiksvriendelijke en effici\u00ebnte wijze alle gebruikers in haar parkeermanagement, waarbij verschillende gebruikersgroepen worden bediend. Het reserveren van parkeerplaatsen behoort uiteraard tot de basisfunctionaliteiten, waarmee we extra gastvrijheid cre\u00ebren voor alle parkeerders.<\/p>\n

\n\t\tXPARK: meer dan alleen parkeren\n\t<\/h3>\n

\n\t\tParkeerbeheer: het complete pakket\n\t<\/h1>\n

\n\t\tDe aanpak\n\t<\/h2>\n\t

Naast het plaatsen van een nieuw parkeersysteem, regelen wij met onze partners ook alle eerder benoemde facetten die bij het parkeerbeheer horen voor de Argonaut.<\/p>\n

Dus niet alleen het parkeersysteem, maar ook:<\/p>\n