Het slimme parkeersysteem XPark nu ook bij kantoorgebouw White Point in Amsterdam

Dean Cruden
25 nov 2020

Brickyard heeft het multi-tenant kantoorgebouw White Point, gelegen aan de Laarderhoogtweg in Amsterdam, voorzien van haar slimme parkeeroplossing XPark. Deze oplossing heeft er voor gezorgd dat vastgoedbeheerder MVGM, investment manager Syntrus Achmea Real Estate en de huurders van White Point van hun parkeerproblemen verlost zijn.

Gezien de bestaande parkeerproblematiek was er een grote mate van urgentie geboden. Brickyard heeft binnen een tijdsbestek van twee weken na de handtekening het XPark systeem opgeleverd. Ook het onboardingsproces is snel verzorgd: het systeem kon direct door iedereen goed gebruikt worden.

XPark werkt volledig op basis van kentekenherkenning, in plaats van met tickets, passen of druppels. Dit zorgt voor een versneld aanpassingsproces voor beheerders en een soepele entree voor parkeerders.

Iedere huurder van kantoorgebouw White Point beheert haar eigen parkeerplaatsen, inclusief plaatsen voor directie, bezoekers en leveranciers. Het beheer gebeurt via een webbased cloudapplicatie. Hierdoor kunnen gebruikers vanaf elk web-connected device het beheer doen van hun parkeerplaatsen via een webbrowser als Google Chrome. Denk bijvoorbeeld aan een smartphone, tablet, pc, laptop. Er hoeft dus geen software geïnstalleerd te worden.

Brickyard heeft aan Evert-Jan Burggraaf van MVGM een aantal vragen gesteld over de keuze voor XPark

 

  1. Waar liep je tegen aan in jullie parkeersituatie vóór de komst van XPark?
    Voor de installatie van XPark stond er een parkeersysteem dat veel storingen gaf en waar huurders en gebruikers veel klachten over hadden.
  1. Wat heeft de doorslag gegeven bij de keuze voor XPark?
    XPark heeft vanaf het begin laten zien dat een goede implementatie en comfort van de gebruikers bij het systeem voor hen van belang was. Dat heeft ons veel comfort gegeven. Daarnaast waren ze in staat om in korte tijd een nieuw systeem te plaatsen om de problemen waar we tegen aan liepen weg te nemen.
  1. Hoe zijn de eerste maanden met XPark bevallen en op welke manier is de situatie nu verbeterd ten opzichte van het verleden?
    De eerste maanden zijn goed verlopen. Waar we in het verleden regelmatig bezig waren met het oplossen van problemen rond toegang en het afhandelen van klachten hebben we nu geen omkijken meer naar het parkeersysteem. Belangrijker is dat gebruikers ook aangeven dat ze blij zijn met de manier waarop ze nu invulling kunnen geven aan hun parkeerbeleid. Zij zijn nu echt in charge als het gaat om hoe ze hun gehuurde parkeerplekken gebruiken.
  1. Hoe zouden jullie Brickyard’s aanpak en/of handelswijze typeren?
    Kort op de bal met veel aandacht voor een goede implementatie.
  1. Zou je XPark aanraden aan andere vastgoedeigenaren of beheerpartijen en waarom?
    XPark is een parkeersysteem waarbij eigenaar/beheerden en huurder samen kunnen zorgen voor goede toegang van bezoekers en medewerkers. De huurder is in control over de eigen gegevens